DataArt Helpline. Вигоряння, синдром самозванця та довіра до колег

16 грудня 2021
Тетяна Андріанова, старший віце-президент DataArt
DataArt Helpline. Вигоряння, синдром самозванця та довіра до колег
Helpline, внутрішня служба психологічної підтримки DataArt, працює вже три роки. 16 волонтерів і професійний психолог готові вислухати, поділитися особистим досвідом або потрібними контактами з будь-ким із колег. Ми продовжуємо рубрику Helpline новою історією від Тетяни Андріанової, старшого віце-президента DataArt і одного з авторів ініціативи. Цього разу вона розповіла, з якими проблемами найчастіше звертаються до волонтерів та чи готові люди ділитися особистими проблемами з колегами.

2,5 роки тому, коли ми запускали Helpline, ніхто не очікував на пандемію. Відповідно, до такого потоку звернень ми були не цілком готові. Насамперед, саме психологічно. За два роки карантинних обмежень колеги стали приходити до нас набагато частіше: неможливість працювати в офісі та труднощі в роботі з дому, проблеми в сім'ї, загальна тривожність тощо. У підсумку навіть у тих, хто висловив готовність допомагати іншим, сил виявилось замало. Волонтери Helpline ніколи не припиняли роботу, але їхнє власне психологічне здоров'я влітку цього року вже викликало побоювання. Зокрема це стимулювало нас запросити до команди професійного психолога — до нас приєдналася Оксана, яка теж приймає заявки через Helpline та проводить консультації з колегами.

За швидким поширенням COVID-19 і періодом непередбачуваних обмежень почалася короткочасна криза. Потім остання змінилась вибуховим зростанням, під час якого було виявлено психологічні проблеми іншої якості. На тлі колосального підйому несподівано багатьом здається, що вони не встигають за швидкістю розвитку галузі. Наприклад, ті, хто в якийсь момент виявився замкненим вдома разом із дітьми, у глибині душі часто побоюються, що за той самий час молоді й бездітні колеги тільки те й робили, що опановували нові технології, щоб залишити інших за бортом.

Не дивно, що одна з найтиповіших проблем, з якою нам доводиться розбиратися, — синдром самозванця. При цьому найчастіше вважають, що посіли не своє місце, якраз розумні та професійні люди.

Варто зазначити, що спочатку ми не були впевнені, чи захочуть колеги ділитися психологічними проблемами. Кожному, хто приходив на Helpline, ми постійно показували підписані волонтерами NDA, переконуючи, що нікому нічого не розповімо. За три роки багато що змінилось, насамперед завдяки сарафанному радіо: до нас приходять зокрема й за адміністративною допомогою у розв’язанні конфліктів.

Власне психологічних консультацій волонтери, звісно, не проводять — наше завдання підтримати, поділившись власним досвідом, та за необхідності допомогти знайти профільного фахівця з добрими рекомендаціями. Хоча серед добровольців Helpline є й люди з профільною освітою, кожен з них має у компанії основну роботу у проектній чи HR команді та консультувати не може. Треба сказати, що до психологів доходять не всі, хто звертається на гарячу лінію: комусь заважають обставини, комусь — внутрішні бар'єри.

Цікаво, що багато хто з тих, хто не дійшов, дізнавшись, що свій психолог з'явився всередині DataArt, одразу записалися на зустріч із нею. Тож розповісти про проблеми колегам, схоже, виявилося простіше, ніж нам здавалося спочатку.

  • Україна, Remote.UA; Україна, Дніпро; Україна, Київ; Україна, Львів; Україна, Одеса; Україна, Харків; Україна, Херсон
    1 березня