Цифрова охорона здоров'я: тренди 2021

Цифрова охорона здоров'я: тренди 2021
DataArt зібрав деякі основні тенденції в галузі цифрової охорони здоров'я, що, як ми очікуємо, домінуватимуть у 2021 році.

Пандемія COVID-19 поставила системи охорони здоров'я в усьому світі під шалений тиск. У цьому матеріалі (англійською) ми зібрали деяку інформацію про те, як пандемія вплинула на цифрову охорону здоров'я, та прогнози щодо подальшого розвитку індустрії ​. Але оскільки вже настав 2021-й, давайте подивимось, як розвиток цифрової охорони здоров'я виглядатиме цього року.

ЗРОСТАННЯ ПОПУЛЯРНОСТІ ТЕЛЕМЕДИЦИНИ

Під час пандемії популярність телемедицини злетіла до небес: завдяки телемедицині, вдалося організувати дистанційний зв'язок між пацієнтом і лікарем та скоротити контакти з метою уникнення розповсюдження інфекційної хвороби. Ця практика показала, що консультації за допомогою платформи телемедицини є можливими, ефективними і в багатьох випадках навіть кращими. У 2021 році телемедицина продовжить розвиватися, сфера її застосування розшириться, що дозволить багатьом пацієнтам уникати непотрібних відвідувань лікаря. Продовжиться розвиток різних галузей телемедицини, зокрема телепсіхіатрії, офтальмології, оптометрії та теледерматології. Технології телемедицини будуть розвиватися та ставати більш безпечними і популярними. Дізнайтеся більше на сайті DataArt Telemedicine Solutions.

ВІРТУАЛЬНИЙ ЗАЛ ОЧІКУВАННЯ

Ймовірно, ще однією важливою тенденцією стане створення віртуального залу очікування, щоб уникнути небезпеки зараження у фізичному залі очікування під час пандемії. Технологія дозволить створити віртуальну кімнату очікування, можливо, у вигляді застосунку для смартфона, де пацієнти зможуть отримувати повідомлення при вході в будівлю. Навіть після того як пандемія закінчиться, ця технологія може допомогти лікарям і персоналу в робочому процесі та дозволить людям уникати непотрібних контактів. Багато компаній наразі розширюють функціональність своїх продуктів, додаючи віртуальні кімнати очікування.

ДИСТАНЦІЙНЕ СПОСТЕРЕЖЕННЯ ЗА ЛІТНІМИ ПАЦІЄНТАМИ

У 2021 році дистанційне спостереження за пацієнтами розвиватиметься далі. Ці технології можуть відстежувати стан літніх або хронічно хворих пацієнтів вдома, дозволяючи пацієнтам із групи високого ризику уникати потенційно небезпечних відвідувань лікарні. Якщо щось піде не так, застосунок може надати лікарю швидший спосіб взаємодії з пацієнтом. Лікарі не будуть щодня спостерігати за пацієнтами з допомогою технологій; технології будуть моніторити стан пацієнта за допомогою переносних пристроїв із системою оповіщення, щоб попередити пацієнта та його опікунів.

ДОГЛЯД ЗА ЛІТНІМИ ЛЮДЬМИ

У найближчому майбутньому ми очікуємо на значний розвиток сфери догляду за літніми людьми. Населення світу швидко старіє через поєднання низької народжуваності зі збільшенням тривалості життя. За даними Всесвітньої організації охорони здоров'я, у 2020 році число людей віком 60 років і старше сягнуло позначки в 1 млрд., а до 2030-го — зросте до 1,4 млрд. Така велика кількість людей похилого віку означає більш високі витрати на медичне обслуговування.

З ростом кількості літніх людей і додатковим тиском COVID-19, нам необхідно знайти кращі способи догляду за літніми людьми. ВООЗ розробила інструмент цифрових технологій охорони здоров'я (WHO ICOPE Handbook App), який допомагає медичним працівникам поліпшувати догляд за людьми похилого віку. Оскільки діти, опікуни та соціальні працівники, які доглядають за літніми людьми, є технологічно компетентними, ми побачимо ще більше інструментів, розроблених для надання допомоги в забезпеченні догляду. Застосунки можуть допомогати з ліками та повідомленням про відвідини лікаря, а чат-боти та інші цифрові інструменти — підтримувати здорове старіння.

ДОПОВНЕНИЙ ІНТЕЛЕКТ ДЛЯ ПІДТРИМКИ УХВАЛЕННЯ КЛІНІЧНИХ РІШЕНЬ

Компанії з галузі природничих наук використовують штучний інтелект для відкриття і розробки нових ліків і вакцин.

В охороні здоров'я існує безліч можливостей для використання ШІ, зокрема при ухваленні клінічних рішень, щоб допомогти лікарям діагностувати захворювання. Це, ймовірно, одна з найбільших галузей, де ми побачимо розвиток ШІ у 2021 році.

Але, як зазначає Ден Пекаж, старший віце-президент DataArt з природничих наук і охорони здоров'я: “Це не буде штучний інтелект у класичному розумінні, це буде більш доповлнений інтелект. Це не буде комп'ютер, який зможе поставити вам діагноз, але ми зможемо розширити можливості лікарів з діагностики певних станів, і ми прогресуємо в цьому напрямку”.

Доповнений інтелект (Augmented Intelligence) допоможе обчислити вірогідність певних станів, але, в кінцевому підсумку, рішення залишиться за лікарем. Ден стверджує, що “в якийсь момент, коли ШІ вдосконалиться, ми можемо прийти до моменту, коли лікарі довірятимуть йому більше, ніж власний інтуїції, але на це потрібен час”.

ОРІЄНТАЦІЯ НА СПОЖИВАЧА В ОХОРОНІ ЗДОРОВ'Я

У 2021 році ми побачимо зрушення в розвитку технологій в охороні здоров'я. У минулому лікарі, вчені та страхові компанії керували технологічним розвитком для збору необхідної інформації. Тепер ми бачимо появу підходу, орієнтованого на пацієнта, та усвідомлюємо важливість його досвіду. Як полегшити життя пацієнтові? Як при створенні системи ми можемо надати йому додаткової цінності? Ці запитання потребують відповідей. Отже, у 2021 році основна увага у сфері охорони здоров'я приділятиметься досвіду пацієнтів і підвищенню ефективності медицини. Ми очікуємо зсуву в бік того, що називаємо орієнтацією на споживача в охороні здоров'я. Постачальники медичних послуг використовуватимуть технології для надання додаткових послуг і залучення більшої кількості пацієнтів, забезпечуючи більшу цінність.

  • Україна, Remote.UA; Україна, Дніпро; Україна, Київ; Україна, Львів; Україна, Одеса; Україна, Харків; Україна, Херсон
    19 листопада
  • Україна, Remote.UA; Україна, Дніпро; Україна, Київ; Україна, Львів; Україна, Одеса; Україна, Харків; Україна, Херсон
    18 листопада
  • Україна, Remote.UA; Україна, Дніпро; Україна, Київ; Україна, Львів; Україна, Одеса; Україна, Харків; Україна, Херсон
    10 вересня