LinkedIn для IT-фахівців: мистецтво догляду за профілем

20 липня
Анастасія Стеценко, Employee Advocacy Lead, DataArt
LinkedIn для IT-фахівців: мистецтво догляду за профілем
Нещодавно ми присвятили кілька тижнів консультаціям із ведення сторінки в LinkedIn. Троє фахівців розповідали колегам, як поліпшити свій профіль. Провівши 70 консультацій, ми дізналися про основні помилки та заблудження щодо LinkedIn і тепер готові поділитись кількома загальними порадами.

НАВІЩО ПОТРІБНИЙ ПРОФІЛЬ У LINKEDIN?

Насамперед поставте собі просте запитання: якій меті просто зараз служить ваш профіль у LinkedIn. Ви шукаєте роботу, плануєте змінити сферу діяльності за рік-другий чи просто хочете підтримувати репутацію у професійній спільноті? Нарешті, чи використовуєте ви LinkedIn безпосередньо для розв’язання робочих задач та чи прагнете за допомогою своєї сторінки просувати компанію, з якою наразі співпрацюєте? Наприклад, для маркетолога чи рекрутера просування бренду роботодавця у цій соціальній мережі може входити до кола основних обов’язків.

Від відповідей на ці запитання та, відповідно, вашого позиціонування в LinkedIn прямо залежатиме наповнення вашого профілю.

ВИБЕРІТЬ ФОТО ПРОФІЛЮ ТА ОБКЛАДИНКИ

У будь-якій соціальній мережі вас традиційно зустрінуть по одягу. Візуальне оформлення формує перше враження про власника профілю, точніше, дає зрозуміти, які цілі він, ймовірно, переслідує на конкретному ресурсі. (Пам’ятаєте мем про фотографії в чотирьох різних соціальних медіа?) Зверніть увагу на фото: це має бути ваш портрет гарної якості. На ньому не має бути інших, нехай навіть близьких вам людей, а вас самих має бути легко впізнати. З цієї причини краще уникати фотографій п’ятирічної давності, навіть якщо ви собі на них особливо подобаєтесь, і не зніматися для профілю в одязі для вечірніх прийомів. Розумніше буде вибрати портретне зображення, на якому ви виглядаєте максимально природно.

Обкладинку — чи кавер — теж не варто залишати без уваги: ​​як і у випадку з фото профілю, для неї потрібно підібрати картинку хорошої якості. Що саме туди ставити, залежить від повідомлення, яке ви хочете передати: це може бути логотип вашого роботодавця або метафоричне зображення вашої діяльності. Наприклад, великий літак може говорити про вашу здатність керувати великими проектами, а фото з офісу — передати вашу захопленість улюбленою справою. Тут відкривається широкий простір для творчості, головне — перед тим як завантажити картинку, ще раз поставте собі головне запитання: для чого і для кого ви оформляєте сторінку? Якщо ідеї, що ставити на обкладинку, не виникло, використовуйте одноколірну картинку або підберіть собі варіант зі спеціального сайту.

ЗАПОВНІТЬ HEADLINE

Цей рядок знаходиться відразу під вашим фото, його видно у стрічці поруч з ім’ям і прізвищем, коли ви робите пост або пишете коментар. Постарайтеся чітко пояснити, чим ви займаєтесь, якими технологіями володієте та якими темами цікавитесь. Якщо ви в пошуку роботи, скажіть про це прямо: Open for opportunities as %Insert_Info% — потенційний роботодавець одразу побачить, що саме ви шукаєте.

ЗАПОВНІТЬ «ABOUT»

Розгорніть самопрезентацію, цей пункт як раз призначений для деталей. У ньому варто вказати, скільки років ви працюєте в конкретній сфері, яку позицію обіймаєте. Хороша практика — перерахувати списком навички, а якщо ви є технічним фахівецем, ще й технології. Крім іншого, за цими ключовими словами HR-менеджери шукають потенційних співробітників, а LinkedIn добре індексується Google (якщо профіль відкритий). Як бонус можна вказати не лише хард, а й софт-скіли, а заодно те, якими мовами й на якому рівні ви володієте.

Софт-скіли краще не позначати одним словом, можна постаратися пояснити, що ви маєте на увазі. Наприклад: «I know how to solve problems and how to organize and admin the project. I have experience in solving complex business problems to deliver operational excellence».

Якщо ви представляєте не лише себе, а й компанію, коротко розкажіть, чим вона займається та які сильні сторони має. Наприклад, колеги з DataArt часто пишуть у профілі щось на кшталт: «I work at DataArt, a global software engineering firm that takes a uniquely human approach to solving problems. We are a team of 3,000+ professionals with 20+ offices in the USA, Europe, and Latin America and 95% return clients».

ДОСВІД РОБОТИ

Тут важливо точно дати зрозуміти, чим конкретно ви займаєтесь наразі та займались раніше: які ваші обов’язки (пам’ятайте про ключові слова) та яких результатів вам вдалось домогтися. Перше розкаже про вашу повсякденну роботу, друге — про те, що ви самі сприймаєте як успіх і наскільки ви, за власними відчуттями, реалізувались. Як приклади, що підходять для списку досягнутих цілей, можна навести такі пункти (ми зазвичай рекомендуємо писати англійською, але все залежить від того, на які компанії та ринки ви орієнтуєтесь):

  • successfully managed 6 projects: 4 stable and ongoing, 2 already successfully finished, meeting all business milestones;
  • upgraded the environment and core service;
  • delivered bot-shop product in telegram what has added one more channel for sales;
  • re-designed project documents (BRD, FSD) to make them understandable and save the team’s time.

Якщо ви змінювали позиції в одній компанії, обов’язково вкажіть це у профілі. Такий рух у минулому підтвердить вашу здатність розвиватись, не змінюючи роботодавців, що для них зі зрозумілих причин є дуже важливим.

SKILLS & ENDORSEMENTS

Перерахуйте навички, якими володієте, а три найважливіші для вашої нинішньої позиції закріпіть у верхній частині списку. Потім попросіть колег про «ендорсмент»: для цього їм достатньо натиснути плюс поруч з умінням або здатністю, яку ви вказали. Це зміцнює ваш профіль і доводить, що список ваших навичок є не просто набором випадкових слів. У свою чергу, не соромтесь підтверджувати ділові якості тих, із ким взаємодіяли на роботі: взаємна підтримка в LinkedIn потрібна та важлива.

РЕКОМЕНДАЦІЇ

Рекомендації — важлива складова вашої репутації. Ніщо так наочно не ілюструє рядки вашого резюме, як думка реальних людей, які працювали чи працюють разом із вами. Причому важливо не лише отримувати рекомендації, а й давати їх колегам, дотримуючись балансу «давати — брати».

Попросити рекомендацію можна в колег, які займають рівні позиції, підлеглих, керівників, клієнтів. Для того, щоб людині було легше її написати, запропонуйте їй допомогу у вигляді схеми:

  • За яких умов ви працювали разом (який проект робили, яку позицію хто з вас при цьому займав тощо).
  • Що в цьому проекті робили ви (припустимо, N брав участь у presale-процесі та розробці solution design для згаданого проекту і відповідав за...).
  • Чому робота з вами була позитивним досвідом (напевно, тут підказувати вже не зовсім коректно, колезі досить відповісти на запитання, що у співпраці з вами було особливо приємним чи корисним).

Рекомендація може виглядати так:

Tanya has been my co-worker and the most reliable partner in our HR projects for 2 years.

She covers the full cycle of HR activities but her biggest expertise lies in the field of training and development. The project of mentorship under her management was one of the most successful HR projects at the company. I also would like to emphasize her common sense, a talent for analytics, nonstop development, and a caring attitude towards people. I do hope we’ll be a team again one day.

КОРОТКИЙ ЛІНК

LinkedIn автоматично генерує незручні й довгі адреси сторінок, але посилання легко можна зробити красивими — в меню є спеціальний пункт, що дозволяє скоротити url.

LI main bar

МІСТО ПРОЖИВАННЯ

Здавалося б, очевидна річ. Але далеко не всі вказують, у якому місті живуть, а це важливо. Географічна прив’язка помітно підвищує шанси отримати релевантну пропозицію про роботу.

ВИДИМІСТЬ ПРОФІЛЮ

Оформивши профіль, переконайтеся, що він є публічним, тобто його можуть знайти та подивитись користувачі за межами соціальної мережі. LinkedIn добре індексується Google, і доступ до вашої сторінки через пошуковий запит — це ще один шанс бути поміченим.

LI settings image

Профіль у LinkedIn — це ваша самопрезентація, яка доступна завжди та може спрацювати в будь-який момент. Раз на півроку уважно переглядайте профіль і намагайтеся оновити його: швидше за все, за цей час коло обов’язків трохи змінилось, завершився проект, вийшла нова публікація або найбільш значущим навиком раптом виявився не той, що раніше. Відображуйте цей рух — сторінка має бути актуальною та представляти вас у потрібному вам світлі.