Технологічні тренди фінансової індустрії 2021

Технологічні тренди фінансової індустрії 2021
Технології завжди сприяли змінам, а в поєднанні з мінливими потребами споживачів вони здатні трансформувати галузі. Страхування, фінансові послуги та пов'язані з ними сектори отримають вигоду від впровадження ключових технологічних інновацій у 2021 році.

Ніколи раніше споживачі так не покладалися на розумні технології: для зв'язку один з одним, виконання повсякденних задач і взаємодії з бізнесом. Та ніколи раніше компанії з різних галузей не стикалися з такою гострою необхідністю адаптації. Дослідження McKinsey показують, що пандемія COVID-19 значно (до семи років) прискорила впровадження нових технологій. Але як виглядає це прискорення, і що ще попереду? Як бізнес може бути сучасним? Щоб відповісти, подивимось, як у 2021 році технології продовжать впливати на декілька ключових секторів: страхування, інвестиції, ринки капіталу і фінтех.

1. ТРЕНДИ СТРАХУВАННЯ

Почнемо зі страхування — однієї з найконсервативніших галузей, яка традиційно побоюється технологічних змін. Пандемія COVID-19 багато в чому змінила стан справ у страховій індустрії, а 2021 рік принесе в галузь безпрецедентний обсяг інвестицій. Але разом з новими інвестиціями приходить і особлива увага до оптимізації витрат. Усе це створює імпульс для стартапів у сфері страхових технологій (Insurtech) — компаній, які використовують технології для операцій, що раніше виконувалися лише людьми. Згідно зі звітом CB Insights, фінансування Insurtech збільшилось на 52 % з II по III квартал 2020 року.

Цифровізація

У 2021 році очікується значне зростання фінансування та впровадження Insurtech, багато в чому завдяки зростаючому попиту на цифрові страхові послуги і з боку бізнесу, і з боку споживачів: за даними звіту ACORD, з 2015 року частка споживачів, які взаємодіють зі своїми страховиками за допомогою цифрових каналів, збільшилась удвічі у світовому масштабі. Дослідження JD Power's показує, що з 2017 року використання цифрових каналів зв'язку страхувальниками в категорії “страхування майна та страхування від нещасних випадків” (P&C) збільшилось на 18 %.

Навіть коли загроза пандемії вщухне, споживачі продовжать використовувати цифрові канали, оскільки вони просто є зручнішими, а бізнеси покладатимуться на більш ефективні й економічні технології. Тому в 2021-му ми побачимо зростання цифровізації у страхуванні, адмініструванні політики та обробці страхових випадків. Ми побачимо зростання тенденції страхування на основі використання і для особистих, і для комерційних напрямків, відповідно до зростаючих очікувань щодо кастомізації.

Оптимізація процесу

Але модернізації потребують не лише послуги, орієнтовані на клієнтів. Оптимізація внутрішніх процесів теж може зменшити витрати — страхові компанії, що розвиваються, приділятимуть цьому особливу увагу. Як стверджує консалтингове агентство Novarica, “від 15 до 25 % страховиків, залежно від сегмента, збільшують інвестиції в технології великих даних, штучний інтелект, машинне навчання, аналітику неструктурованого тексту, сенсори і дрони”. Багато хто вирішив перейти у хмару і зробить це — хмарні процеси забезпечують доступ до новітніх технологій при одночасному зниженні витрат.

2. ТРЕНДИ КЕРУВАННЯ ІНВЕСТИЦІЯМИ

Епідемія завдала шкоди економіці та спровокувала нестабільність на фінансових ринках по всьому світу. Через це у 2021 році фінансування нових технологій керування інвестиціями, найімовірніше, буде нерівномірним. Люди все більше уникають ризику, і це матиме неабиякий вплив на галузь загалом. Деякі компанії прагнутимуть заощадити за рахунок мінімізації витрат на IT, інші — збільшать інвестиції в технології, щоб посісти провідні позиції після закінчення пандемії.

Фірми, які інвестують у технології, ймовірно, досліджуватимуть декілька ключових галузей, зокрема передові технології керування даними, пошукову аналітику на основі ШІ, розробку платформ і API. Давайте розглянемо кожну більш докладно.

Керування даними

До початку 2020 року більшість інвестиційних менеджерів уже використовували хмару, але мало хто знав усе про її можливості. Очікується, що в 2021 році це зміниться, оскільки багато організацій почнуть міграцію у Snowflake, Amazon Redshift чи Azure DataExplorer. Ці нові платформи використовують усі аспекти масштабованості хмари і можливості обміну даними. Ця міграція також підвищить інтерес до хмарних продуктів ETL, як-от Matillion. Лише поверхневе впровадження хмарних можливостей залишилось у минулому — компанії прагнутимуть оптимізації всюди, де це можливо.

Пошукова аналітика

Ще одна нова тенденція — пошукова аналітика. Усі звикли використовувати Google, щоб знайти відповіді на всі запитання. Однак звичайний пошук у Google не може знайти корпоративний звіт, який ви підготували для компанії минулого кварталу. Але, на щастя для корпоративних користувачів, нові продукти можуть допомогти агрегувати корпоративні дані та забезпечити належну навігацію. Наразі в цьому сегменті лідують пошукові системи, що використовують природну мову, як-от ThoughtSpot і Coveo. У 2021 році ми очікуємо більш широкого впровадження цих і пов'язаних з ними технологій та зростаючого інтересу до продуктів, що забезпечує єдину точку доступу для всіх корпоративних даних. До того ж ці тенденції значно вплинуть на ефективність співробітників.

Розробка платформи

Нарешті, існує проблема застарілої інфраструктури. Більшість інвестиційних менеджерів все ще мають спеціальні інфраструктури, створювані природно протягом багатьох років, і часто за допомогою злиття і поглинань.

У великих компаніях це часто призводить до дублювання функцій та величезного збільшення витрат на IT і дотримання нормативних вимог. Складна інфраструктура застосунків є незручною і для корпоративних користувачів, оскільки їм необхідно перемикатися з однієї програми на іншу для виконання задач.

Ми очікуємо, що протягом 2021 року зберігатиметься інтерес до розробки та узгодження платформ, чому сприятимуть інноваційні продукти для створення платформ на кшталт OpenFin і Beacon. Це буде найбільший та, можливо, найзначніший крок до рентабельності й ефективності, який інвестиційні менеджери зможуть зробити у 2021 році.

3. ТРЕНДИ НА РИНКАХ КАПІТАЛУ

Компанії, що працюють на висококонкурентних ринках капіталу, часто одними з перших впроваджують нові технології, щоб обігнати конкурентів, але стикаються з досить великими труднощами через постійну взаємодію зі старими системами. Тому прагнення до поліпшення в минулому призводили до неоднозначних результатів у галузі загалом. Але у 2021 році інвестиції в технології подвояться, оскільки компанії прагнутимуть зберегти свою актуальність і просунути сектор у XXI століття. Зокрема, особливу увагу буде приділено переходу на хмарні платформи, простоті та модульності, інвестиціям в автоматизацію. Давайте розглянемо це докладніше.

Перехід у хмару

Наразі всі працюють у хмарі, але для серйозної торгівлі як і раніше потрібні послуги колокейшну, що надається фондовою біржею. До того ж продукти з ринковими даними ще не цілком перейшли у хмару. Ми очікуємо, що ситуація почне змінюватись у 2021 році, коли фондові біржі та постачальники ринкових даних почнуть перехід до хмарних сервісів і низьколатентного доступу з хмари. Цей перехід також передбачає відмову від пропрієтарних технологій на користь більш нових систем на кшталт Snowflake, які поступово стають стандартом керування даними у хмарі.

Простота і модульність

Багато популярних торгових застосунків є застарілими та потребують серйозного доопрацювання, щоб спростити роботу кінцевого користувача. Великі постачальники торгових технологій прагнуть зробити торгові інтерфейси більш модульними та гнучкими для кінцевих користувачів, які хочуть поєднувати свої улюблені компоненти та створювати ідеальну торгову робочу станцію на свій розсуд. І простота, і модульність є цілком досяжними, але вимагають інвестицій у сучасний фронтенд-стек, команди UX, мікроінтерфейси та корисні платформи, як-от Openfin.

Автоматизація

Учасники ринків капіталу збираються продовжити інвестувати в автоматизацію протягом 2021 року. Процеси ручного введення даних і незв'язані інфраструктури додатків відходять у минуле, водночас триває перехід на відкриті платформи та стандартизовані API. У 2021 році продовжаться масштабні інвестиції в RPA.

4. ТРЕНДИ ФІНТЕХУ

Як і очікувалось, протягом 2020 року в секторі фінтеху тривало швидке зростання та впровадження інновацій. Значною мірою це було продовженням тенденцій принаймні останніх п'яти років. Молоде покоління клієнтів продовжує уникати традиційних фінансових інститутів або відмовляється від них на користь цілком цифрових банків і вбудованих фінансових послуг. У відповідь традиційні фінансові установи намагаються конкурувати, збільшуючи темпи інновацій і цифровізації різними способами, що триватиме й у 2021 році.

Цифровізація процесів

Як і в багатьох інших галузях, криза COVID-19 підлила масла у вогонь фінтех-цифровізації. До кризи найбільшою потребою в цифровізації для усталених фінансових установ була трансформація клієнтського досвіду для підвищення показників довгострокового утримання клієнтів. Але коли почалася криза, компанії раптово зіткнулися з гострою необхідністю трансформації своєї діяльності та адаптації до роботи у дистанційному середовищі, де служби підтримки клієнтів і бек-офіси мусили переміститися з філій і центрів обслуговування клієнтів до спалень і віталень. Навіть найконсервативнішим керівникам ця трансформація дала зрозуміти, що їхні організації більше не можуть дозволити собі ігнорувати необхідність впровадження змін, і в підсумку у всій екосистемі фінтеху з'явилися величезні можливості.

Модернізація платформи

Ми також очікуємо, що в 2021 році авторитетні фінансові установи відновлять зусилля із трансформації та модернізації бізнес-моделей і операцій. Для цього їм доведеться або обійти свої існуючі базові системи на користь сучасних платформ, створених з нуля, або оточити свої базові платформи безліччю фінтех-рішень для індивідуальних клієнтів і підприємств.

Багато фінансових організацій настільки відстають у технологічній трансформації, що будуть змушені співпрацювати з новим поколінням гравців на ринку фінансових послуг, які можуть запропонувати рішення white label. Ми вже були свідками того, як банки співпрацювали зі стартапами в галузі цифрового кредитування, щоб пропонувати клієнтам рішення у сфері цифрового банкінгу.

Штучний інтелект (AI) і машинне навчання (ML)

Фінансові установи продовжать активно інвестувати в сучасні платформи даних і технології AI/ML, що мають критичне значення для забезпечення сучасного клієнтського досвіду, наприклад, чат-боти і персоналізація. Цифровізація взаємодії з клієнтами також потребуватиме приділення більшої кількості уваги кібербезпеці, підходу KYC і виявленню шахрайства, де важливу роль відіграють дані та технології AI/ML.

Зростаюча загроза для даних

Незважаючи на ці зусилля, банки та інші фінансові установи продовжуватимуть стикатися з серйозними проблемами. Крім висококонкурентних фінтех-стартапів, існує загроза з боку великих соцмереж і роздрібних гравців: Facebook, Google, Apple і Amazon, які продовжують експансію на ринку фінансових послуг.

Сидячи на горі клієнтських даних (демографічних, інтересах, уподобаннях, платежах), ці соціальні медіакомпанії забезпечують собі значну інформаційну перевагу перед фінансовими установами, яким доведеться розв’язувати ці проблеми, співпрацюючи один з одним та укладаючи партнерства з гравцями фінтех-сектора, що можуть допомогти фінансовим установам подолати інформаційну асиметрію.

5. ТРЕНДИ У СФЕРІ ПЛАТІЖНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Платіжні технології — невидима, але життєво важлива частина сучасного світу, і сфера їхнього застосування продовжить розширюватись у 2021 році. Ще довго після закінчення пандемії споживачі використовуватимуть зручні мобільні і онлайн-способи оплати, до яких наразі звикають, тому сфера має величезний потенціал. У 2021 році її розвиток буде зосереджено в декількох ключових напрямках.

Використання AI / ML для підвищення безпеки

Рівень шахрайства як і раніше є на диво високим, частково через раптовий бум онлайн-транзакцій. Дослідження Experian показує, що під час останнього карантину кількість випадків шахрайства збільшилась на 33 %, оскільки компанії намагалися перевести операції в онлайн для задоволення потреб клієнтів. Багато з них зробили це, не вживши належних заходів безпеки, і хакери отримали з цього вигоду.

Таким чином, у 2021 році очікується пильна увага до інформаційної безпеки, в основі якої наразі лежить штучний інтелект. Системи AI інтелектуальні, адаптивні, мають здатність і виявляти, і блокувати можливі порушення безпеки, а також коригувати відповідні дії в режимі реального часу. Крім того, за допомогою машинного навчання платіжні компанії можуть аналізувати більше даних, ніж будь-коли, та робити це швидше і глибше, щоб виявити нові тенденції шахрайства. У сукупності ці інструменти забезпечують рівень надійності, необхідний споживачам і бізнесам для транзакцій електронної торгівлі.

Міграція у хмару

Багато компаній вже переходять у хмару, але все ще є безліч банків і фінансових компаній із застарілими системами, які тільки зараз усвідомлюють гостру необхідність міграції. Споживачі вже віддають перевагу платіжним системам, які можуть використовуватися на телефонах та працюють відповідно до систем EFTPOS (забезпечуючи інтеграцію з Google Pay, Alipay, Apple Pay тощо), а це просто неможливо без хмари. Крім того, додаткових переваг безпеки використання хмари досить, щоб отримати схвалення регулюючих органів, що робить це рішення виграшним для команд із забезпечення відповідності у всьому світі.

DLT / Блокчейн

Проста і непорушна природа блокчейна зробила його невід'ємною частиною платіжної індустрії. Недорогий і безпечний метод давно вийшов за рамки своєї первісної мети підтримки біткоїнів та має безмежний потенціал. У 2021 році очікується розвиток двох основних напрямків пов'язаної з блокчейном діяльності: послуги обробки міжнародних платежів (зокрема міжбанківських переказів) і застосунки для фінансування торговельних операцій. Наразі у цих сферах використовуються старі повільні й дорогі системи, які завдають шкоди споживачам і бізнесам, і тому вимагають серйозного поліпшення.

Відкриті API

Нарешті, API виконуватимуть важливу функцію у трансформації інтеракцій: між різними аспектами однієї й тієї самої організації, між різними організаціями і галузями. У минулому платіжна індустрія суворо контролювала наскрізну доставку, але поширення розумних пристроїв у поєднанні з тиском регулюючих органів для відкриття ринків стороннім постачальникам поставило під загрозу стандартний підхід. Фінансові провайдери мають знайти спосіб стати більш гнучкими, і ключем до цього є відкриті API. Відкритий банкінг — всесвітнє явище, що, як очікується, продовжить розширюватись у 2021 році, і без відкритих API платіжні системи опиняться осторонь глобального тренду.

2021 БУДЕ РОКОМ СТРІМКИХ ЗМІН

Неважко помітити деякі загальні риси технологічних тенденцій у різних галузях, і нескладно зрозуміти, чому. Пандемія змусила зосередити увагу на цифровізації, безпеки, ефективності та інтеграції між платформами і галузями, а ті, хто не зможе модернізувати процеси, інфраструктуру і програмне забезпечення у 2021 році для задоволення цих потреб, напевно постраждають. Забудьте про конкурентоспроможність — без базових поліпшень доступності та оптимізації витрат компанії приречені на постійну боротьбу за виживання.

  • Україна, Remote.UA; Україна, Дніпро; Україна, Київ; Україна, Львів; Україна, Одеса; Україна, Харків; Україна, Херсон
    18 листопада
  • Україна, Remote.UA; Україна, Дніпро; Україна, Київ; Україна, Львів; Україна, Одеса; Україна, Харків; Україна, Херсон
    1 липня
  • Україна, Дніпро; Україна, Київ; Україна, Львів; Україна, Одеса; Україна, Харків; Україна, Херсон
    25 червня
  • Україна, Одеса
    25 червня